buy Windows 10 Professional Key buy Windows 10 product Key microsoftwarestore.com www.troilus.es anneshealinghands.nl canada goose jas parajumpers outlet
2019. december 12, csütörtök
Gabriella napja





















Évfordulók:
1821: Gustave Flaubert születése (Rouen)
1928: Csingiz Ajtmatov születése (Seker)

Összes évforduló...

 



Archívum
Elofizetés

 

Legyen a kezdőlapja az UjKonyvPiac.hu!(IE)Tegye az Új KönyvPiacot kedvencei közé!(IE)UjKonyvPiac.hu-t a Sidebarba!(NS6+)

 













 
A Kotler


2006.10.05

A cikk nyomtatása...Küldje el e-mailen...

Az Akadémiai Kiadó immár a 12. kiadásban jelentette meg a Philip Kotler–Kevin Lane Keller szerzőpáros Marketingmenedzsment című könyvét. Ha megkérdezéses vizsgálatot folytatnánk a 18–40 éves, legalább középfokú végzettségű fiatalok körében, tízből nyolc biztosan ismeré Dr. Philip Kotlert.

No nem személyesen (bár májusban erre is lehetőségünk volt, mert a professzor immár harmadszor hazánkban is tartott előadásokat), hanem mert a neve fogalommá vált. Az általa írt marketing tankönyveket csak „a Kotler”-ként emlegetik. Könyveit már nem csak a szakemberek forgatják, szinte kötelező olvasmány lett a gazdaság minden területén. Ez annak köszönhető, hogy szerteágazó munkásságával nagy gyakorlati tapasztalatok birtokába jutott, és ezt képes jól emészthető módon, színes példákkal illusztrálva az érdeklődők fejébe tölteni. A marketingesek számára pedig gyakorlati lépések sorát felépítve szinte kijelöli azt az utat, amely a vállalat működését még hatékonyabbá teszi, sikerre viszi.

A kötet legújabb kiadása a társszerző fejezeteivel kiegészítve több újdonsággal is szolgál. Ilyen például a holisztikus marketingkoncepció, amely teljesebb és egységesebb megközelítést tesz lehetővé. Lényege a szélesebb, integrált perspektíva, vagyis hogy a siker érdekében figyelembe kell venni a feladatok jelentőségén túl az egymáshoz való kölcsönös függőségüket is. „A holisztikus marketing sikerének kulcsa a hatékony kapcsolatmarketing, az integrált marketing, a belső marketing és a társadalmi felelősségre épülő marketing.” Ez az új megközelítési mód a tevékenységi körök jobb összehangolásához ad hathatós segítséget.

A másik újdonság a „zöldmarketing” fogalmának szélesítése. A marketing társadalmi érzékenysége az idők folyamán egyre erősebb lett. Régóta foglalkoztatják a kutatókat a környezetvédelmi kérdések fogyasztókra gyakorolt hatásai. Felismerték, hogy ez nem csak azon vállalatok szempontjából fontos, akik közvetlenül érdekeltek az ezzel foglalkozó iparágakban (pl. energetika), hanem új és hatalmas piacok nyíltak meg környezetbarát vagy energiatakarékos termékek számára. A fogyasztók – hála az erre irányuló társadalmi reklámoknak – egyre érzékenyebbek a környezetvédelmi kérdésekre.

Vásárlásaikkal, még ha többe kerül is az adott termék, támogatják a vállalatok ez irányú törekvéseit. A vállalatoknak pedig igyekezniük kell egyre jobban kihasználni az ebben rejlő üzleti lehetőségeket, nemcsak a termékfejlesztések, hanem pl. a csomagolás, a kommunikáció területein is.

Szintén új szemléletmódot követel és nagy fejezetet kapott a könyvben az úgynevezett e-kereskedelem (angolul e-business, dotcom), mely hazánkban is egyre népszerűbb. A szélessávú internet hozzáférés ma már szinte mindenkinek lehetőséget kínál az ily módon történő vásárlásra. A felhasználók számának ugrásszerű növekedésével ugyanis párhuzamosan nőtt a fogyasztók száma is. A vállalatok eleinte nem, vagy csak lassan ismerték fel ennek az eszköznek a hatékonyságát, és kapkodva, megfelelő előkészítés, piackutatás, technikai háttér nélkül kezdtek bele az e-kereskedelembe. Ugyanakkor több olyan cég sikeresen hódította meg a piacot, akik csak és kizárólag az online kereskedelmi csatornát használják termékeik értékesítésére, mert megfelelő marketing technikákat tudtak kidolgozni, és időben tudtak belépni a rohamosan növekvő piacra.

Új fogalomként vezeti be a könyv a „glokális” marketingstratégiát, amelyet a szerzők a globális (az egész világra kiterjedő) és lokális (helyi, helyspecifikus) szavak összevonásából alakítottak ki, és a nemzetközi piacokra is kilépni kívánó vállalatoknak valószínűleg alapfogalma lesz az elkövetkező években. E technika révén a cégek úgy tudják termékeiket kínálni, hogy az erős márkaérték mellé az adott célországban a terméknek „helyi érzést”, helyi karaktert kölcsönöznek. Erre jó példa a Coca-Cola, amely Kínában frissítő görögdinnyés, Olaszországban kesernyés gyógynövényes, Japánban pedig sörízű üdítőt forgalmaz a megszokott piros-fehér, hullámos, dőlt betűtípusos felirattal.

A mostani kiadásnak is, mint az előzőeknek, nagy erőssége, hogy a tananyagot jól átlátható rendszerbe szedve, ábrákkal, grafikonokkal gazdagon illusztrálva, mesterien tagolva jelenteti meg, ezzel vizuális élményhez is juttatva az olvasót. Külön élvezetet jelent, hogy a példákon keresztül beleláthatunk nagy és ismert vállalatok működésébe, elsajátíthatjuk gondolkodásmódjukat vagy tanulhatunk a hibáikból.

A könyv olvasmányosságával feledteti, hogy tulajdonképpen tankönyvet tartunk a kezünkben, az elriasztó 985 oldalnyi terjedelem, súlya és mérete csekélység ahhoz képest, hogy mennyi napjainkban nélkülözhetetlen ismeretanyagot halmozott fel és ad át könnyedén a szerzőpáros.

Philip Kotler–Kevin Lane Keller: Marketing-menedzsment
Akadémiai Kiadó, 2006
985 oldal, 5000 Ft

 
 
 

Jancsó Krisztina

Akadémiai Kiadó

 
Osztályzat:



 

 
Fórum

Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás.
Írja meg véleményét a Fórumra!

Felhasználói név:
Jelszó:
Amennyiben nincs még felhasználói neve és jelszava, kerjük itt regisztrálja magát!

Hozzászólás:

 

 
 

 


Partnereink:


Honlaptérkép


©1997-2019 Új KönyvPiac
Minden jog fenntartva.
Tel: (06 1) 210-9933; Fax (06 1) 210-9935
E-mail: ujkonyvpiac@ujkonyvpiac.hu