buy Windows 10 Professional Key buy Windows 10 product Key microsoftwarestore.com www.troilus.es anneshealinghands.nl canada goose jas parajumpers outlet
2019. augusztus 26, hétfo
Izsó napja





















Évfordulók:
1979: Mika Toimi Waltari halála (Helsinki)

Összes évforduló...

 



Archívum
Elofizetés

 

Legyen a kezdőlapja az UjKonyvPiac.hu!(IE)Tegye az Új KönyvPiacot kedvencei közé!(IE)UjKonyvPiac.hu-t a Sidebarba!(NS6+)

 













 
Reklám, figyelnek rám?


2005.03.17

A cikk nyomtatása...Küldje el e-mailen...

Sajátos dolog a marketing. Kezdjük azzal, hogy mindenekelőtt a másokkal szembeni magatartásra vonatkozó alapelvet, és szervesen arra épülő stratégiát jelent, a hozzátartozó széles, mind kifinomodottabb eszköztár pedig ezt csupán szolgálja, de semmiképpen sem helyettesítheti. Az alapelv: úgy viselkedni másokkal, és olyan magatartást tanúsítani, hogy – a szó közvetlen vagy átvitt értelmében – magunk felé fordítsuk a célközönségünk rokonszenvét, hogy ezzel bennünket, a mi árucikkeinket válasszák a versengő kínálatból. Okos emberek ezt már évszázadokkal korábban gyakorolták, minthogy a marketing fogalma megszületett. A marketing elvei persze csak akkor érnek valamit, ha a menedzsment következetesen érvényre is juttatja azokat. A tényleges magatartás pedig nagyon is árulkodó: világosan megmutatja, valójában mennyire tekinti fontosnak a cég, a szervezet, hogy kedvező véleményt alakítson ki, ill. tartson fent magáról.

Árulkodik, ha a közszolgáltatás – tömegközlekedés, postai kézbesítés – érezhetően azért pocsék, mert nem is törődnek azzal, hogy jó legyen. Árulkodik a koncepciótlan, buta reklám, pl. amelyik nem tud mást mondani, mint hogy megújult, még újabb, még több van benne – ebből jól tudhatjuk, hogy nincs valódi pozitívum, amit felmutathatna. Rendkívül árulkodó a telefonos ügyfélszolgálatnak az a rossz fajtája, ahol automata ad mind újabb utasítást, és legfeljebb hoszszú percek után jutunk el odáig, hogy valaki szóba áll velünk.

Ma már egy drágább iparcikk vásárlásánál is mindenekelőtt azt kell néznünk, milyennek ígérkezik a szerviz, amelyhez probléma esetén fordulnunk kell, várhatóan mennyire ügyfélbarát az üzleti magatartása – okos marketing munkában ezt nagyon is figyelembe kell venni. És azt is tapasztalhatjuk naponta, hogy monopolhelyzetben lévő szolgáltatók igencsak nem igyekeznek elnyerni az elégedettségünket, hiszen bármilyen pocsékul dolgoznak, nincs alternatívánk – tehát ha van is marketing szemléletük, az őket nem sarkalja jobb munkára.

A marketing persze sohasem szorítkozott a szó közvetlen értelme szerinti árupiacra. Joggal állíthatjuk pl., hogy a politikai marketing az antik Rómában élte egyik fénykorát, midőn az hatalma csúcsán volt. Ahogy pedig a mi legutóbbi Nagy Átrendeződésünk halad előre, mind hangsúlyosabbá válik a jótékonysági szervezetek marketing tevékenysége, hogy támogatást szerezzenek a sajnos egyre nélkülözhetetlenebb munkájukhoz. S mindezzel már bőven e hézagpótló mű témájának a közepén járunk.

A nonbusiness szektor fogalmát a szerzők a következőképpen határozzák meg: E szektor a gazdasági élet azon szereplőit tömöríti, amelyeknek főtevékenységét a kollektív igényeket kielégítő és/vagy közhasznú szolgáltatások képezik. Statisztikai elemzés alkalmával ide sorolhatók a költségvetési, a közüzemi és a nonprofit szektor szervezetei. Ők maguk is rámutatnak ugyanakkor, hogy az elhatárolások itt nem lehetnek tökéletesek. Tegyük hozzá, ez nem igazán zavaró. A marketing szemlélet lényege szektor-független, a stratégiájának pedig lényegében ahhoz kell igazodnia, hogy milyen versenyviszonyok állnak fent a kérdéses szektorban a szóbanforgó szervezet, valamint a célközönsége között. Ennek megfelelően tehát az itt körülírt nonbusiness szektoron belül is finomabb bontásra van szükség – ahogyan azt a könyv különböző részei, fejezetei nagyon jól meg is teszik.

A könyv két nagy részre oszlik: Elméletek, valamint Alkalmazások. Az első rész küzd meg a téma elhelyezésével a gazdaságban és a társadalomban, a fogalmak tisztázásával, a mechanizmusok felvázolásával. Rendkívül izgalmas témakörök sorakoznak itt, így a forrásteremtés, a kommunikációs stratégia és menedzsment, marketing a kultúrában, marketing a politikában, a közüzemi szolgáltatások marketingsajátosságai. Fontos fejezet itt a nonbusiness menedzsment is. Panaszunk igazából az angol szavak olykor kissé agresszív használatán túl csupán egy lehet: ami e könyvből nagyon hiányzik, az egy jó tárgy- és fogalommutató. A téma fogalmak dzsungelébe visz, s a visszakeresést jól támogató index sokat segíthetne abban, hogy ezt a művet kézikönyvként is használhassuk.

Az Alkalmazások rész fejezetei egy-egy szűkebb, speciális terület gyakorlati problémáit és technikáit boncolgatják, s megmutatják, hogyan kell az elveket cselekvési stratégiákra, programokra váltani.

Címek innen, ízelítőül: Ügymarketing a Siemensnél, avagy a Siemens Nemzeti Vállalatcsoport társadalmi szerepvállalása; Menedzserek a közszférában; A településmarketing, mint a nonbusiness marketing egy esete; A közüzemi szolgáltatók marketingkommunikációjának sajátosságai; Múzeumi marketing.

Dinya László, Farkas Ferenc, Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán:
Nonbusiness marketing és menedzsment
KJK-KERSZÖV
416 oldal, 4200 Ft

dr. Osman Péter

 
Osztályzat:



Az eredmény kijelzéséhez minimum
10 szavazat szükséges

 

 
Fórum

Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás.
Írja meg véleményét a Fórumra!

Felhasználói név:
Jelszó:
Amennyiben nincs még felhasználói neve és jelszava, kerjük itt regisztrálja magát!

Hozzászólás:

 

 
 

 


Partnereink:


Honlaptérkép


©1997-2019 Új KönyvPiac
Minden jog fenntartva.
Tel: (06 1) 210-9933; Fax (06 1) 210-9935
E-mail: ujkonyvpiac@ujkonyvpiac.hu