buy Windows 10 Professional Key buy Windows 10 product Key microsoftwarestore.com www.troilus.es anneshealinghands.nl canada goose jas parajumpers outlet
2019. augusztus 24, szombat
Bertalan napja





















Évfordulók:
1838: Kölcsey Ferenc halála (Cseke)
1899: Jorge Luis Borges születése (Buenos Aires)

Összes évforduló...

 



Archívum
Elofizetés

 

Legyen a kezdőlapja az UjKonyvPiac.hu!(IE)Tegye az Új KönyvPiacot kedvencei közé!(IE)UjKonyvPiac.hu-t a Sidebarba!(NS6+)

 













 
Hosszú távra építkezünk
Könyvkereskedelmi hálózatok 3.


2006.06.01

A cikk nyomtatása...Küldje el e-mailen...

A hazai könyvpiac egyik meghatározó szereplője a Pécsi Direkt Kft. A pécsi székhelyű cég tulajdonosa az Alexandra Könyváruházaknak, övé az Alexandra, az Európa, a M-Érték és Noran kiadók, a tankönyv-kereskedelemben érdekelt D + D és Nebuló Kft., a társaság üzemelteti az Alexandra Online-t, kiadja az Könyvfutár és a Könyvjelző című lapokat, működteti a Nyugati téri Alexandra Könyvesházban az Alexandra Pódiumot, illetve nagykereskedelmi tevékenysége korszerűsítésére tavaly korszerű logisztikai központot nyitott Pécsett, idén tavasszal pedig elindította a konyvnagyker.hu-t. Matyi Dezsővel, a Pécsi Direkt Kft. ügyvezető igazgatójával Lafferton Kálmán beszélgetett.
 

– Hogy sikerült a tavalyi évetek?

A Pécsi Direkt Kft. az elmúlt évben nettó 12 milliárd forintos forgalmat bonyolított, a hozzánk kapcsolódó cégek forgalmával együtt 16 milliárd felett van a cég. Ez azt jelenti, hogy közel 17-18 milliárd forintnyi könyvet értékesítettünk fogyasztói áron. Ha a nagyobb beruházásainkra és vásárlásainkra gondolok, akkor ki kell emeljem a Nyugati téri Alexandra Könyváruházunkat, nagyon büszke vagyok a szeptemberben Pécsett megnyitott logisztikai központunkra, illetve hogy a kiadóink között tudhatjuk az Európa Könyvkiadót. Nincs okom a panaszra.

– Jelenleg hány könyvesboltból áll az Alexandra könyváruház-lánc?

Ötvenhét Alexandra Könyváruház várja a vásárlókat az ország harminchárom városában. Az idén még 10 üzlet megnyitását tervezzük, kettőt Budapesten, nyolcat pedig vidéken.

– Bevásárlóközpontokban?

Nem, a tízből csak egy nyílik üzletközpontban, a többi utcai könyvesbolt lesz. Itt szeretném elmondani, hogy egy országos tankönyv-bolthálózatot is kiépítünk. A meglévő budapesti Pedagógus Könyvesbolt mellett már megnyitottunk üzletünket Debrecenben, a közeljövőben Békéscsabán, Győrben, Pécsett tervezünk nyitni és keressük a lehetőségeket Szegeden és Szolnokon.

– Mennyire vagy elégedett az új logisztikai központotokkal?

Mivel a régi helyünket kinőttük, szükségünk volt rá, hogy legyen egy korszerű, az üzleteinket gyorsan és színvonalasan ellátó központunk. Tavaly szeptember 26-dikára készült el az a háromszintes, 21 ezer négyzetméteres – melyből több mint 18 ezer négyzetméter raktár, 2000 négyzetméter irodai és mintegy 500 négyzetméter szociális célokat szolgál –, teljesen gépesített logisztikai központunk a pécsi ipari parkban, amely úgy gondolom, hosszútávon megoldja problémáinkat.

– Ez a logisztikai központ teremtette meg a lehetőségét, hogy internetes nagykereskedést indítsatok?

Eddig is folytattunk könyvkereskedést a világhálón, Alexandra Online néven. Ez a nagyközönség vásárlásait elégíti ki. Partnereink korszerű kiszolgálása azonban elképzelhetetlen lett volna a jelenlegi logisztika nélkül. Idén tavaszszal a www.konyvnagyker.hu elnevezésű honlapunk elkészültével jött el a pillanat, hogy elindítsuk online könyvnagykereskedésünket, amelyen gyakorlatilag a teljes magyar könyvválaszték megtalálható. Ezt már csak a velünk szerződött partnerek használhatják kód ellenében.

– A konyvnagyker.hu miben különbözik a Sunbooks-rendszertől?

Csupán egy dologban, a mi rendszerünkben a teljes magyar könyvválaszték megtalálható.

– Az idei évben mire kívánjátok helyezni a hangsúlyt?

Rendszerfejlesztésre, kiskereskedelmi hálózat fejlesztésére, online kereskedelemre, illetve van a könyvklubunk, az Alexandra Könyvfutár, azt is szeretnénk fejleszteni, tehát gyakorlatilag mindenre.

– Könyvkiadásra is?

A könyvkiadást nem akarjuk tovább fejleszteni, ellenkezőleg, csökkenteni fogjuk. Tavaly túl nagy részt vállaltunk, 539 címet jelentettünk meg, ami – elnézést a kifejezésért – brutális. Azonban nem lehet egyik pillanatról a másikra csökkenteni. Ha most elhatározunk egy csökkentést, akkor azt legjobb estben is csak jövőre tudjuk érvényesíteni, ha csak nem radikális lépésre szánjuk el magunkat.

– Az online esetében milyen bővítést terveztek?

Az Alexandra Online-t soha nem reklámoztuk, ennek ellenére évi 180 milliós forgalmunkkal a másodikak vagyunk a piacon úgy, hogy évente megdupláztuk a forgalmunkat. Ezek az eredmények meggyőztek arról, hogy foglalkoznunk kell vele, ennek eredményeként szeptemberben egy megújult felületű szolgáltatással fogunk megjelenni. A könyvnagyker.hu esetében be akarjuk bizonyítani az év végére, hogy 24 órán belül bárkit ki tudunk szolgálni könyvvel ebben az országban, melynek következtében egyre jobban Pécsre tesszük át a kereskedésünk központját.
Hosszú távra építkezünk. Felállítottunk egy nagy ívű programot, amit szeretnénk végig vinni. Nem ellenfelei akarunk lenni a kiskereskedőknek, hanem partnerei. Nagykereskedőként pedig olyan partner akarunk lenni, hogy mindenki elégedett legyen velünk. Mindent meg fogunk tenni azért, hogy az Alexandra név a megbízhatóságot, a biztonságot jelentse mind az egyéni vásárlóknak, mind a kereskedőknek.

– A „nagyhal megeszi a kis halat”?

Ha valaki gyenge minőségű terméket vagy szolgáltatást produkál, ne csodálkozzon, hogy előbb-vagy utóbb eltűnik a piacról. Ezek a cégek mindig úgy fogják megélni, hogy a nagy hal megette a kicsit. Aki tisztességesen korrekten teszi a dolgát, az fejlődni fog. Ez a könyvszakmára még jobban érvényes, mint másutt. Eltűnni tehát csak a gyenge, a selejt fog, de azokért nem is kár.

– Mit gondolsz az egyre növekvő könyvkészletekről?

Nagyon tartok tőle. Nekünk is hatalmas készleteink vannak. Az utolsó ezer darabot nagyon nehéz eladni egy könyvből. Komolyan kell vennünk a példányszámot, mert ha raktárra termelünk, abba tönkre lehet menni. Muszáj megtanulnunk árazni és példányszámot kalkulálni, mert a készletek a nyakunkba fognak dőlni.

– Hogy értékeled a Tárki kutatási eredményeit: 2002-től 2005-ig 27 százalékról 42 százalékra emelkedett a könyvet egyáltalán nem olvasók aránya, illetve 10 százalékkal esett vissza a könyvvásárlók száma?

Én ezt nem így látom. Nálunk nem csökken a vásárlók száma. Szerintem nem csökkent az olvasási kedv sem, a könyvkereskedés színvonala romlott. Többet kell tennünk, hogy el tudjuk adni a könyveinket.

 
 
 

Lafferton Kálmán

 
Osztályzat:



 

 
Fórum


Legelső hozzászólások a cikkhez:
Delphoi jósda

#1

2006.06.02 13:45

A legszebb és leghasznosabb jótanács mindazoknak, akik nem tartoznak a gyenge selejt kategóriájába: „Eltűnni tehát csak a gyenge, a selejt fog, de azokért nem is kár.” -- értő és avatott kéz, agy (?) aranyköpése, mely méltán válhat a 21. század igazi, teremtő jelképévé. Köszönjük.
[VÁLASZ]
brumi

#2

2006.06.02 14:38

Nagytiszteletű M. Dezső Úr nyilatkozatának pontos másolatait találhatnánk meg az 1910-40 közötti, nyugati „vadkapitalista" sajtó bármelyikében. A „ Mindent ide Nekem" tipusú ember nem is sejti az ügy végső kimenetelét. Magasról lehet nagyot... De! A kishal nevű kiadóknál (ellentétben a külföldi szerzői jogok vásárlásával szerzett kiadási dömpinggel) igazi mühelymunka folyik. Itt születnek az igazi értékek. Nem a drága és silány színes albumok (cápák, forma1 stb.) kiadása a kultúra, hanem a kishalak által közreadott míves munkák! És a nagyhalnak ez silány termék, mert alkalmanként csak néhány száz embernek jelent örömet. A hatalmasra hízott, átláthatatlanná és irányíthatatlanná váló terjesztő-kiadó sorsa, a rövid időn belül bekövetkező és elkerülhetetlen bukás. Szurkolok azért, hogy ez ne következzen be... Mindannyiónk érdekében. Üdvözlettel Ma-Ci.
[VÁLASZ]
Nasser

#3

2006.06.12 11:14

Egyszerűen arról van szó, hogy a Könyvpiacot uralni akarják, és nem számít az általuk okozott vesztesség, kár sem.
,,Ha valaki gyenge minőségű terméket vagy szolgáltatást produkál’’
Igen, de nem minden a külcsín, ugyanis ez nem ad belső tartalmat egy könyvnek (pl.:milyen a belső lapminőség?). Megnézhetjük ezeket a könyveket 50 év múlva, minden csak nem időtálló. Olcsó tömeg cikk. Ennyit a jó minőségről. A tartalomról már nem is beszélek (pl.: Lexikonok).

Üdv,
[VÁLASZ]


  . . .

Az összes hozzászólás
megtekintése

 
 

 


Partnereink:


Honlaptérkép


©1997-2019 Új KönyvPiac
Minden jog fenntartva.
Tel: (06 1) 210-9933; Fax (06 1) 210-9935
E-mail: ujkonyvpiac@ujkonyvpiac.hu